Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 14 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.04 vteřin. 
Hřešení
Velebová, Leona ; Písaříková,, Jana (oponent) ; Kvíčala, Petr (vedoucí práce)
Hřešení je o mém provinění z množství vlastněné kosmetiky. O předmětech, kterými se obklopuji a jejich počet nedokážu regulovat. O mé závislosti na rituálu s nimi. O fetišizaci kosmetických výrobků v domácnosti. O výsledném efektu každodenních úkonů ženy, aby vypadala, že se tak opravdu narodila. O reklamě spojené s kosmetickým průmyslem. O beauty recenzích na internetu. O povrchnosti a zbytečnosti. Výsledná praktická část je složena z videa, instalace a publikace.
Selected Aspects of Gender Transition in Bernardine Evaristo's Girl, Woman, Other and Detransition, Baby by Torrey Peters
Gajdošíková, Veronika ; Chalupský, Petr (vedoucí práce) ; Higgins, Bernadette (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá vyobrazením genderové tranzice ve dvou současných anglicky psaných dílech, Dívka, žena, jiné (2019) od Bernardine Evaristo a Detranzice, bejby (2021) od Torrey Peters. Barvité vykreslení vybraných postav si žádá bližší analýzu některých aspektů genderové tranzice, konkrétně společenské, medicínské, operační a úřední tranzice. V teoretické části budou představeny koncepty genderu, genderové tranzice a detranzice. Dále práce představí pozici genderu a genderové tranzice v současné anglofonní literatuře. Praktická část se bude opírat o poznatky z teoretické části. Zabývá se zobrazením genderové tranzice transgender postav dvou výše zmíněných knih, zaměřujíce se na vybrané aspekty této tranzice. Po vyhodnocení obsahu, motivů a celkového vylíčení práce určí míru efektivity využití daných knih jako materiálů ke vzdělávání v oblasti genderové tranzice. Dívka, žena, jiné v tomto ohledu poskytuje čtenářstvu základní informace týkající se tématu, zatímco Detranzice, bejby je vhodnější pro čtenářstvo s alespoň nějakými existujícími znalostmi o tranzici, vzhledem k tomu, že obsahuje více podrobnějších náhledů.
Genderové aspekty výuky ICT
Fusková, Lucie ; Fialová, Irena (vedoucí práce) ; Novák, Jaroslav (oponent)
Předmětem diplomové práce je současný stav genderových aspektů v edukaci na základních školách, především ve vzdělávací oblasti informační a komunikační technologie. Teoretická část se zabývá základní problematikou, která vedla a stále vede ke genderovým stereotypům. V praktické části jsou analyzovány výsledky provedeného výzkumu věnujícího se aktuálnímu stavu genderově citlivé výuky v předmětech vzdělávací oblasti ICT, přístupu žáků a žákyň, ale také učitelů a učitelek ke genderové problematice. Dále jsou genderově analyzovány dvě vybrané učebnice informatiky pro druhý stupeň základní školy. V závěrečné části jsou shrnuty výsledky práce a navrženo několik doporučení pro pedagogickou praxi.
Dítě ve Starém Egyptě
Scholzová, Alena ; Janák, Jiří (vedoucí práce) ; Vymětalová Hrabáková, Eva (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na postavení dítěte ve staroegyptské společnosti, zabývá se především kontextem rodiny. Zkoumá výchovu a vývoj dítěte do dospělosti. Cílem práce bylo poskytnou odlišný pohled na postavení dítěte ve staroegyptské společnosti, než jaký se běžně v egyptologické literatuře používá. Z toho důvodu byly použity poznatky z oblasti psychologie a sociální práce, které tematizují mezilidské vztahy na jiné úrovni než vědy historické. Závěrem práce je, že postavení dětí ve Starém Egyptě bylo na dobré úrovni, protože egyptská společnost vykazovala silné sociální cítění, které chránilo dítě jak v rodině, tak mimo ni.
Hřešení
Velebová, Leona ; Písaříková,, Jana (oponent) ; Kvíčala, Petr (vedoucí práce)
Hřešení je o mém provinění z množství vlastněné kosmetiky. O předmětech, kterými se obklopuji a jejich počet nedokážu regulovat. O mé závislosti na rituálu s nimi. O fetišizaci kosmetických výrobků v domácnosti. O výsledném efektu každodenních úkonů ženy, aby vypadala, že se tak opravdu narodila. O reklamě spojené s kosmetickým průmyslem. O beauty recenzích na internetu. O povrchnosti a zbytečnosti. Výsledná praktická část je složena z videa, instalace a publikace.
Porovnání pohybových schopností u dívek a chlapců sportovní a nesportovní třídy 6.ročníku ZŠ
Pilousková, Veronika ; Pokorný, Ladislav (vedoucí práce) ; Svobodová, Irena (oponent)
Cílem této diplomové práce je zjistit úroveň pohybových schopností u dívek a chlapců sportovní a nesportovní třídy 6. ročníku FZŠ Chodovická, jejich vzájemné porovnání a srovnání. U zvolených disciplín, bude zkoumána úroveň pohybových schopností jedinců. Výsledky budou vzájemně porovnávány mezi žáky stejného i opačného pohlaví a závěrem budou srovnávány se standardizovanými normami testů pohybových schopností pro běžnou populaci. Klíčová slova: Pohybová schopnost, porovnání, dívka, chlapec, sportovní třída, základní škola, starší školní věk, motorika
Antikoncepce u středoškolské a vysokoškolské mládeže
KŘIVKOVÁ, Šárka
Bakalářská práce na téma "Antikoncepce u středoškolské a vysokoškolské mládeže" je zaměřena na zmapování znalostí a vědomostí o možnostech a metodách antikoncepce. Teoretická část bakalářské práce charakterizuje a definuje pojem antikoncepce a popisuje její metody a druhy. Je zde zahrnuta také historie antikoncepce, sexualita mládeže, charakteristika vývoje v období adolescence a dospívání. Jelikož je důležité, aby nejen dospívající dívky byly o možnostech antikoncepce důkladně informovány, je zde v poslední kapitole zmíněna i role porodní asistentky při edukaci dívek o antikoncepci. Pro tuto práci byla zvolena metodika kvantitativního výzkumného šetření a pro sběr dat byla zvolena technika dotazníku a ankety. Získaná data byla dále zpracována a vyhodnocena v počítačovém programu Microsoft Excel a následně hodnocena pomocí kontingenčních tabulek. Pro statistické testování stanovených hypotéz byl použit tzv. Pearsonův chí kvadrát test dobré shody. Dále byly k jednotlivým otázkám z dotazníku a ankety vypracovány grafy, které znázorňují odpovědi respondentek. Výzkumným souborem pro výzkumné šetření, byly dívky a mladé ženy ze středních a vysokých škol z Jihočeského kraje ve věku 16 26 let. Dotazníky byly rozeslány elektronickou cestou. Celkem bylo získáno 555 dotazníků a z toho jich pro výzkum bylo použito 440. Cílem této práce bylo zmapovat znalosti dívek a mladých žen vybraných středních a vysokých škol o metodách antikoncepce. Byly stanoveny 3 hypotézy. První hypotéza měla zjistit, zda existují rozdíly ve znalostech o metodách antikoncepce mezi studentkami zdravotnických středních a vysokých škol a studentkami ostatních středních a vysokých škol. Tato hypotéza se nepotvrdila, rozdíly ve znalostech o metodách antikoncepce mezi vybranými skupinami neexistují. Druhá hypotéza sloužila ke zjištění, zda studentky vysokých škol mají lepší znalosti v oblasti metod antikoncepce, než studentky středních škol. Tato hypotéza se potvrdila vysokoškolské studentky mají lepší znalosti v oblasti metod antikoncepce, než středoškolské studentky. Třetí hypotéza předpokládala, že studentky vysokých škol více preferují hormonální antikoncepci, než středoškolské studentky, což se nepotvrdilo, protože dle tabulek a statistických testů jsme zjistili, že mezi studentkami středních a vysokých škol nejsou statistické rozdíly v preferencích užívání hormonální antikoncepce. Z výsledků dotazníkového šetření je patrné, že vysokoškolské studentky mají celkově lepší znalosti o antikoncepci než středoškolské studentky, bez ohledu na to, zda se jedná o školu zaměřenou na zdravotnictví. Ukázalo se, že dívky v mladším věku spíše volí metodu hormonální antikoncepce a nemají povědomí o jiných metodách. Tato bakalářská práce by se dala využít jako výukový či informační materiál studentům středních a vysokých škol. Informační leták, který je výstupem práce, může sloužit jako informační materiál pro středoškolskou a vysokoškolskou mládež.
Genderové aspekty výuky ICT
Fusková, Lucie ; Fialová, Irena (vedoucí práce) ; Novák, Jaroslav (oponent)
Předmětem diplomové práce je současný stav genderových aspektů v edukaci na základních školách, především ve vzdělávací oblasti informační a komunikační technologie. Teoretická část se zabývá základní problematikou, která vedla a stále vede ke genderovým stereotypům. V praktické části jsou analyzovány výsledky provedeného výzkumu věnujícího se aktuálnímu stavu genderově citlivé výuky v předmětech vzdělávací oblasti ICT, přístupu žáků a žákyň, ale také učitelů a učitelek ke genderové problematice. Dále jsou genderově analyzovány dvě vybrané učebnice informatiky pro druhý stupeň základní školy. V závěrečné části jsou shrnuty výsledky práce a navrženo několik doporučení pro pedagogickou praxi.
Jazykový obraz ženy v časopisecké reklamě v letech 1917-1930
Štumpf, Michal ; Šmejkalová, Martina (vedoucí práce) ; Holanová, Radka (oponent)
68 13 Resumé Studie s věnuje obrazu ženy, jak jej vnímala reklama v časopisech mezi léty 1917 až 1930. Předmětem zájmu jsou lexémy: dáma, paní, hospodyně, dívka, milostivá,slečna, žena, domácnost, rodič, kuchařka, matka, dcera, dítě. Jejich výskyty jsou statisticky zpracovány v tabulkách podle vybraných kritérií, např. jestli jsou rozvity atributem, či nikoliv. Získaná data jsou interpretována v jednotlivých kapitolách, které jsou rozčleněny podle zaměření reklamy na tři oddíly: Dekorativnost, Domácnost, Rodinné vztahy. Na závěr je na základě všech získaných dat vytvořen obraz ženy, jak jej vnímala dobová reklama ve srovnání s tím, co vyžadovala tradiční společnost. Závěr studie, zejména posun ve společenských hodnotách, je podpořen krátkou komparací výsledků této práce s poznatky vycházejícími z Jazykového obrazu ženy v reklamě na konci 19. století (Štumpf, M. , RP, Pedf UK, 2008).

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 14 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.